Καθηγητές και δάσκαλοι του β. Έβρου σε κοινές δράσεις για τη μονιμοποίηση των αναπληρωτών

Ανυποχώρητοι στο αίτημα της μονιμοποίησης των αναπληρωτών εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί και του βορείου Έβρου, που συμμετέχουν με τοπικές δράσεις στις πανελλαδικές κινητοποιήσεις του κλάδου.

Περίπου 23.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί καλούνται κάθε χρόνο στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας, για να καλύψουν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν λόγω της παρατεταμένης αδιοριστίας μόνιμου προσωπικού, που φτάνει την οκταετία, ενώ στην ειδική αγωγή έχουν να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εδώ και 17 χρόνια.

Πρόκειται για 23.000 ελαστικά εργαζόμενους που επί σειρά ετών θυσιάζουν την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή, για να παραμείνουν εντός εργασιακού πλαισίου, διατηρώντας την ελπίδα ότι η ομηρεία τους κάποτε θα τελειώσει.

Στο πλαίσιο των προγραμματισμένων εβδομαδιαίων δράσεων, η Β' ΕΛΜΕ και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α'βάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας έχουν ήδη δώσει, με αντιπροσωπείες τους, το “παρών” στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης και στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή, ενώ το μεσημέρι της Παρασκευής (10/03), σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν, δήλωσαν ότι ο αγώνας τους θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί το επόμενο διάστημα, με επόμενη προγραμματισμένη δράση την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας για τα αιτήματά τους. Για τον σκοπό αυτό, το Σάββατο (11/03) τα δύο συνδικαλιστικά όργανα θα βρίσκονται στο κιόσκι που θα στήσουν στην κεντρική πλατεία, απ' όπου θα διανέμουν τα φυλλάδιά τους στους πολίτες.

Κική Γιαννάτου, Πρόεδρος Β' ΕΛΜΕ Έβρου: “Ο αγώνας θα είναι διαρκής και θα κλιμακώνεται...”

“Πρόκειται για συναδέλφους μας που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πάνω από δέκα χρόνια στα σχολεία”, δήλωσε η πρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ Έβρου, Κική Γιαννάτου και υπογράμμισε ότι οι αναπληρωτές, εκτός από τη “διαλυμένη οικογενειακή ζωή τους είναι αντιμέτωποι και με την οικονομική εξαθλιωση”. Το πρόβλημα με τους αναπληρωτές αφορά άμεσα και τους μαθητές, αφού “ακόμα και εκείνοι της Γ' Λυκείου ξεκινούν να διδάσκονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τον Νοέμβριο ή Δεκέμβριο και αυτό έχει επιπτώσεις στη μαθησιακή τους πορεία”, συμπλήρωσε η πρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ. Η κα. Γιαννάτου κάλεσε όλη την κοινωνία να αγωνιστεί με τους εκπαιδευτικούς, “για να έχουμε όλοι το δημόσιο και δωρεάν σχολείο που μας αξίζει”.

Νίκος Νικολαΐδης, Πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α'βάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας: “Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς δεν είναι απαίτηση των καιρών, είναι αναγκαιότητα...”

Περισσότεροι από 15.500 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί βρίσκονται στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α'βάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας, Νίκος Νικολαΐδης. Ο ίδιος υποστήριξε ότι “οι ανάγκες αυτές προκύπτουν μετά τη συρρίκνωση του σχολείου (αποφάσεις Φίλη και Γαβρόγλου), με την κατάργηση του δασκάλου στο ολοήμερο, την κατάργηση και μείωση των γνωστικών αντικειμένων κ. α. Μόνο κριτήριο ήταν η μείωση του προσωπικού και η φτωχοποίηση του δημόσιου σχολείου”.

Ο πρόεδρος του συλλόγου των δασκάλων σημείωσε επίσης ότι “οι πολιτικές ηγεσίες συνεχίζουν να παίζουν με την αγωνία και το μέλλον των εκπαιδευτικών” και τόνισε ότι “η ομηρεία πρέπει να τελειώνει. Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς δεν είναι απαίτηση των καιρών, είναι αναγκαιότητα...”, είπε συγκεκριμένα.

Μάγδα Πανταζίδου, αναπληρώτρια εκπαιδευτικός στο ειδικό σχολείο Ορεστιάδας: “Απουσιάζει η σταθερότητα που απαιτείται στους μαθητές της ειδικής αγωγής...”

Ακόμα πιο δύσκολη είναι η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, η οποία, όπως είπε η αναπληρώτρια στο Ειδικό Σχολείο Ορεστιάδας, Μάγδα Πανταζίδου, στελεχώνεται κατά 80% από αναπληρωτές. “Η αναλογία είναι 1 μόνιμος/ 250 αναπληρωτές και αυτό δημιουργεί ένα τεράστιο πρόβλημα”, εξήγησε η ίδια και πρόσθεσε: “Στην Ειδική Αγωγή έχουμε αδιοριστία τουλάχιστον 17 χρόνια. Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αφορά και τους γονείς και τα παιδιά, αφού απουσιάζει η σταθερότητα που απαιτείται στην ειδική αγωγή. Μέχρι να πάνε οι καινούριοι σε ένα σχολείο και να μας δεχτούν τα παιδιά, χάνουμε περίπου 1,5 μήνα εκπαιδευτικού έργου. Αυτό το καθεστώς πρέπει να σταματήσει για το καλό όλων”.

 

 

Φωτογραφία της ημέρας

Επικοινωνία

Στην ίδια κατηγορία